Często zadawane pytania

Masz jakieś pytania? Chętnie pomożemy!

Wynajmij z nami mieszkanie

Jakie są warunki wynajęcia mieszkania?

Mieszkanie może wynająć każda pełnoletnia osoba (lub grupa osób), po przejściu procesu weryfikacji – swojej tożsamości, dochodów i historii kredytowej. Weryfikacja prowadzona jest za pośrednictwem firmy SimpleRent.

Jakie muszę mieć dokumenty by wynająć mieszkanie?

Obywatele polscy muszą przedstawić dowód tożsamości. Obcokrajowcy muszą przedstawić Paszport oraz – jeśli posiadają – numer PESEL.

Czy mogę zamieszkać z psem lub kotem?

Zapraszamy najemców ze zwierzętami domowymi, przypominamy jednak o konieczności stosowania się do Regulaminu Mieszkańców. Za zachowanie zwierząt odpowiada Najemca.

Ile kompletów kluczy do mieszkania otrzymam?

Każdy najemca otrzymuje 2 komplety kluczy do mieszkania oraz klucz do skrzynki na listy. Dodatkowy komplet kluczy Najemca może zamówić w Biurze Najmu (jest on dodatkowo płatny).

Czy mogę się zameldować w wynajętym mieszkaniu?

Każda osoba będąca Najemcą lub małoletnie dziecko wspólnie zamieszkujące może zostać zameldowane w wynajętym mieszkaniu na czas oznaczony nie dłuższy niż zawarta umowa najmu. W celu zameldowania należy udać się do właściwego dla budynku Urzędu Dzielnicy z umową najmu.

Umowa najmu

W jakiej formie zawierana jest umowa najmu?

Nasi najemcy podpisują umowę najmu instytucjonalnego, a jej zapisy uzależnione są od wyniku weryfikacji.

Na jaki okres zawierana jest umowa?

Umowy zawieramy na okres minimum 12 miesięcy. Jeśli chcesz zawrzeć umowę na krótszy okres, skontaktuj się z Biurem Najmu w wybranej lokalizacji.

W jaki sposób zabezpieczana jest umowa najmu?

Najemca przy zawarciu umowy zobowiązany jest do wpłaty kaucji, zakupu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej najemcy na okres trwania umowy (OC Najemcy pokrywa również szkody spowodowane przez zwierzęta) oraz zakupu ubezpieczenia najmu (wysokość składki uzależniona jest od wyniku weryfikacji).

Czym jest kaucja?

Kaucja to depozyt pobierany przez właściciela mieszkania na poczet ewentualnych rozliczeń mediów lub zniszczeń powstałych w wynajmowanym mieszkaniu. Kaucja nie jest czynszem za ostatni miesiąc, jest rozliczana po zakończeniu najmu i zwracana lokatorowi.

W przypadku większości nieruchomości kaucja wynosi równowartość opłat za 1 miesiąc (czynsz najmu oraz opłaty administracyjne i zaliczki za media).

Co składa się na miesięczny koszt wynajęcia mieszkania?

Każdego miesiąca najemca – w terminie do 10 dnia miesiąca – płaci: Czynsz najmu (przychód Właściciela), Opłaty administracyjne (są to koszty utrzymania części wspólnych budynku – tj. sprzątanie, ochrona oraz indywidualny internet w lokalach), Zaliczkę na media (szacunkowa opłata za wodę zimną i ciepłą, odprowadzenie ścieków, ogrzewanie, wywóz śmieci) – jest ona rozliczana 2 razy w roku lub przy zakończeniu umowy. Opłaty za energię elektryczną najemca opłaca na bieżąco na podstawie otrzymanych faktur.

Standard naszych osiedli

Jak wyposażone są mieszkania?

Nasze mieszkania wyposażone są w zabudowę kuchenną wraz ze sprzętem AGD (lodówka z zamrażalnikiem, zmywarka, płyta indukcyjna, okap, piekarnik), łazienka z prysznicem lub wanną oraz pralką. Pokoje są wyposażone w meble ruchome – stół z krzesłami, kanapa z funkcją spania, stolik kawowy, komoda pod telewizor. W sypialniach łóżka z materacem, pojemna szafa oraz stoliki nocne.

Czy w mieszkaniu jest czajnik, wyposażenie kuchni (garnki, naczynia, małe AGD), pościel oraz ręczniki?

Nasze mieszkania przeznaczone są na najem długoterminowy i nie posiadają takiego wyposażenia.

Czy mogę wynająć miejsce parkingowe i/lub komórkę lokatorską?

Oferujemy miejsca parkingowe oraz komórki lokatorskie na wynajem, ich wynajęcie nie jest obowiązkowe. Zapytaj o dostępność w Biurze Najmu.

Czy w mieszkaniach dostępny jest internet lub czy mogę go podłączyć?

W mieszkaniach jest indywidualny dostęp do internetu. O jego parametry zapytaj w Biurze Najmu. U nas internet jest wliczony w cenę najmu.

Usterka w mieszkaniu – co dalej?

Jakie naprawy oraz czynności serwisowe najemca wykonuje we własnym zakresie?

Najemca we własnym zakresie:

  • regularnie czyści filtry (w zmywarce, pralce, okapie oraz w wentylatorach mechanicznych w mieszkaniu*/jeśli występuje)
  • dba o drożność i czystość odpływów w prysznicu/ wannie, zlewie oraz umywalce
  • wymienia przepalone żarówki
  • dba o roślinność w ogrodzie, jeśli wynajmuje lokal z ogrodem (przycina trawę oraz inne rośliny, podlewa w okresach suszy)
Nie działa\ źle działa pralka lub zmywarka (nie włącza się wybrany program)
  1. sprawdź czy urządzenie jest podłączone od prądu/wody
  2. oczyść wszystkie filtry w urządzeniu
    Jeśli filtry są czyste, urządzenie jest podłączone do wody i prądu – i sprzęt dalej nie włącza wybranego programu – skontaktuj się z nami.
Lodówka lub/i zamrażalnik przestały chłodzić
  1. rozmroź i umyj całą lodówkę (usuń cały lód z zamrażalnika)
  2. ponownie włącz urządzenie

Jeśli po usunięciu lodu z zamrażalnika lodówka nie zacznie chłodzić – skontaktuj się z nami.

Nie ma w lokalu elektryczności, a jest w innych mieszkaniach i na klatce schodowej
  1. sprawdź czy bezpieczniki na tablicy rozdzielczej w lokalu są włączone (wszystkie uniesione do góry)
  2. sprawdź czy bezpieczniki przy liczniku są włączone (w przypadku braku dostępu poproś Ochronę Budynku o pomoc). Jeśli przy liczniku bezpiecznik jest wyłączony i zaklejony plombą – pod żadnym pozorem nie wolno jest go ruszać. W takim przypadku musi przyjechać Technik od Dostawcy prądu.
  3. upewnij się, że zapłaciłeś wszystkie rachunki od Dostawcy prądu. Ponowne przyłączenie elektryczności w przypadku zaleganiu z płatnościami wiąże się z dodatkowymi opłatami, którymi będzie obciążony najemca lokalu.
Co zrobić w razie zalania lokalu?

W przypadku zalania lokalu najemca jest zobowiązany do działania w celu ograniczenia szkód – zarówno we własnych rzeczach jak i w wyposażeniu lokalu. Należy niezwłocznie zakręcić wodę w lokalu (obok wodomierzy) i skontaktować się z naszym biurem. W przypadku zalania pochodzącego z sąsiednich lokali lub z zewnątrz budynku najemca niezwłocznie powinien zgłosić zalanie na recepcji budynku lub do administratora.

W przypadku zalania podłogi wodą spod prysznica – najemca zobowiązany jest do oczyszczenia odpływu prysznica i usunięcia skutków zalania.

Zakończenie umowy najmu

Kończy się umowa najmu, co dalej?

Jeśli chcesz pozostać w mieszkaniu dłużej, skontaktuj się z Biurem Najmu, ustalimy warunki przedłużenia umowy najmu.

Jak przygotować lokal do przekazania?

Najemca jest zobowiązany do zwrotu lokalu w stanie niepogorszonym, co oznacza, że lokal ma być gruntownie posprzątany. Prosimy o usunięte wszystkich rzeczy, opakowań oraz o opróżnienie – koszy w kuchni i łazience, usunięcie wszystkich przedmiotów z balkonów, ogrodów, komórek lokatorskich oraz miejsc parkingowych. Niedopełnienie końcowego sprzątania skutkuje koniecznością zamówienia przez nas sprzątania i obciążenia kosztami sprzątania najemcy.

Kiedy mogę się spodziewać zwrotu kaucji?

Kaucja zostanie rozliczona w ciągu 30 dni od zdania lokalu, po rozliczeniu zużycia mediów i wycenie ewentualnych zniszczeń.